Veel gestelde vragen JobisJob

JobisJob voor kandidaten

Vacatures zoeken

Hoe solliciteer ik op een vacature?

Door in de resultatenlijst op een mogelijk interessante vacature te klikken krijg je meer informatie over de betreffende vacature te zien. Klik vervolgens op de link "Solliciteren" en je wordt doorgeleid naar de site waaraan JobisJob de vacature heeft ontleend. Hoe je vervolgens het best kunt solliciteren verschilt per site. Je kunt dus niet rechtstreeks via JobisJob solliciteren!
Voor vacatures waarvan wij de sollicitatiepagina niet kunnen vinden is het raadzaam het "Hoe te solliciteren" onderdeel door te lezen.
Solliciteren op een vacature die je hebt gevonden via JobisJob vindt altijd plaats buiten de JobisJob website, namelijk op de site waaraan JobisJob de vacature heeft ontleend. Hoe je kunt reageren op een vacature die je hebt gevonden via JobisJob kan dus per vacature totaal verschillen en is afhankelijk van de site of organisatie die de vacature aanbiedt. JobisJob kan je op dit gebied dus helaas niet assisteren.

Waar kan ik mijn cv naar toe sturen en kan ik deze uploaden?

Verstuur geen cv's naar JobisJob. Wij hebben geen cv database, dus het versturen of uploaden van cv's is niet mogelijk.
Om te solliciteren kun je het beste de site waaraan JobisJob de vacature heeft ontleend goed doornemen. Ongetwijfeld vind je daar instructies hoe je op de betreffende vacature kunt solliciteren en hoe je je cv mee kunt sturen.
JobisJob is een zoekmachine en we genereren de zoekresultaten automatisch via verschillende bronnen. Wij hebben dus geen verdere informatie over de betreffende vacatures of organisaties die de vacatures aanbieden. Het heeft daarom geen zin je cv naar ons toe te sturen.

Hoe kan ik via e-mail op de hoogte worden gehouden van nieuwe vacatures?

Wij kunnen je dagelijks of wekelijks op de hoogte houden van nieuwe vacatures die aan jouw zoekcriteria voldoen. Daarvoor hoef je alleen:

  1. Een zoekopdracht uit te voeren.
  2. Eventueel kun je de zoekopdracht eerst verfijnen door de verschillende categorieën in de linkerkolom te gebruiken.
  3. Klik op "creëer e-mail alert".
  4. Voer het e-mailadres in waarop je de vacatures wilt ontvangen (niet noodzakelijk voor geregistreerde gebruikers).
  5. Klik vervolgens op de bevestigingslink in de e-mail die je van JobisJob zult ontvangen (niet noodzakelijk voor geregistreerde gebruikers).
Als je al e-mail alerts ontvangt dan kun je vanuit een e-mail alert een extra Vacature Alert aanmaken door op de link "maak een nieuw alert aan" te klikken.
Geregistreerde gebruikers kunnen Vacature Alerts stopzetten, de frequentie aanpassen of het e-mailadres aanpassen in het onderdeel "Mijn Alerts" van de JobisJob internetsite.
Verder kun je iedere Vacature Alert eenvoudig stopzetten door op de afmeldingslink te klikken die met iedere alert wordt meegestuurd. Dit geldt zowel voor geregistreerde als voor niet-geregistreerde gebruikers.

Hoe kan ik een Vacature Alert opheffen?

JobisJob kan een Vacature Alert niet voor je opheffen.
Als je een Vacature Alert wilt opheffen hoef je alleen op de afmeldingslink te klikken die onderaan iedere Vacature Alert wordt meegestuurd.
Mocht deze link onverhoopt niet werken dan kun je de url-code die wordt meegestuurd in je browser kopiëren. Door vervolgens op enter te drukken verdwijnt de Vacature Alert.
Geregistreerde gebruikers hebben een extra optie om Vacature Alerts aan te maken, aan te passen of te verwijderen vanuit hun profiel. Hiervoor ga je naar "Mijn Vacatures" om vervolgens door te klikken naar "Mijn Vacature Alerts". Hier vind je een overzicht van alle alerts die je hebt aangemaakt en kun je ze één voor één aanpassen of verwijderen.

Hoe kan ik een Vacature Alert aanpassen?

JobisJob kan Vacature Alerts niet voor je aanpassen.
Mocht je een Vacature Alert willen aanpassen dan kun je dit doen door naar de onderkant van de Vacature Alert te scrollen. Daar staat de link "Alert aanpassen". Door op deze link te klikken wordt de combinatie van zoektermen die je gebruikt hebt bij het aanmaken van het alert weergegeven. Deze kun je vervolgens naar je eigen wensen aanpassen.
Geregistreerde gebruikers kunnen ook gebruikmaken van "Mijn Vacature Alerts". Deze optie vind je binnen de afdeling "Mijn Vacatures" op de JobisJob internetsite. Hier vind je een duidelijk overzicht van de verschillende Vacature Alerts die je hebt ingesteld en een uitgebreid scala aan tools om de alerts aan te passen.

Hoe zoek ik naar vacatures?

Via de JobisJob homepage kun je gemakkelijk zoeken naar vacatures. Hiervoor hoef je alleen trefwoorden die je baan omschrijven en een locatie in te voeren. Klik vervolgens op "zoeken" of druk op enter.

Kan ik mijn zoekopdrachten bewaren?

Ja, dat kan. Als je een zoekopdracht hebt uitgevoerd kun je deze verschillende malen bewaren. Dit kan via e-mail. Dit doe je door op de link "creëer e-mail alert" te klikken. Nieuwe vacatures die voldoen aan de gebruikte criteria worden dan automatisch naar je toegestuurd via e-mail. Hierbij kun je zo veel zoekopdrachten uitvoeren en opslaan als je zelf wilt.

Hoe kan ik gerichter zoeken naar vacatures?

Links van de zoekresultaten vind je een kolom met verschillende categorieën die je helpen je zoekopdracht te verfijnen.
Daarnaast kun je natuurlijk meer zoektermen en/of trefwoorden invoeren, vergeet daarbij niet het "Locatie:" veld te gebruiken.

Wat is "Mijn Vacatures"?

Mijn vacatures is een onderdeel van de JobisJob website. Via dit onderdeel kun je gegevens opslaan die je van pas kunnen komen bij de zoektocht naar vacatures via JobisJob.

Mijn Vacatures: JobisJob biedt de mogelijkheid om mogelijk interessante vacatures op te slaan.

Zoekopdrachten: Hiermee vind je de zoekprofielen die je recentelijk hebt gebruikt. Door op de profielen te klikken wordt automatisch de zoekopdracht met dezelfde zoektermen opnieuw uitgevoerd. Je hoeft daardoor dus niet steeds dezelfde zoektermen in te voeren.

Mijn Vacature Alerts: Hier vind je een overzicht van alle Vacature Alerts die je hebt aangemaakt in JobisJob. Naast een duidelijk overzicht geeft het je ook de mogelijkheid om de Vacature Alert direct aan te passen. (Deze functionaliteit is alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers.)


Wat is "Met vrienden delen"?

Waarschijnlijk ben je niet de enige die op zoek is naar een nieuwe baan. Vind je een baan die aansluit bij de wensen van iemand anders, ga dan naar "Opties" aan de rechterkant van de vacature. Door middel van de opties onder "Met vrienden delen" kun je de vacature doorsturen naar de desbetreffende vriend.

Wat houdt "Opties" in?

JobisJob streeft ernaar altijd zoveel mogelijk informatie te geven over de verschillende vacatures. Hierbij is de functie "Opties" van groot belang. Hieronder vind je namelijk de mogelijkheid om soortgelijke vacatures en vacatures van dezelfde organisatie te bekijken. Daarnaast vind je hier ook de mogelijkheid om een vacature door te sturen.

Blokkeren van een vacature, wat betekent dit?

Als je het op prijs stelt dat advertenties van bepaalde werkgevers niet worden weergegeven in je zoekresultaten dan kun je klikken op "Geblokkeerd" in de resultatenlijst.
Een overzicht van de werkgevers die je hebt geblokkeerd vind je via "mijn shortlist". In geblokkeerde vacatures vind je een lijst met geblokkeerde werkgevers. Je kunt deze een voor een deblokkeren (uitsluitend voor geregistreerde gebruikers).
Houd daarbij rekening met het feit dat het blokkeren van hele jobsites het aantal resultaten drastisch kan verminderen.

Waarom staan er oude of reeds vervallen vacatures in mijn zoekresultaten?

Ondanks dat wij proberen te voorkomen dat oude of reeds vervallen vacatures naar voren komen in je zoekresultaten kan het voorkomen dat de bron waaraan JobisJob de vacatures ontleend dergelijke vacatures als actief heeft aangemerkt. Daarmee kunnen ze ook tussen de zoekresultaten van JobisJob verschijnen.
Als u als werkgever deze vacature graag wilt intrekken dan raden wij u aan contact op te nemen met de site waaraan JobisJob de vacature onttrekt. Als de vacature wordt verwijderd of op non-actief wordt gezet verdwijnt deze automatisch uit de resultaten van JobisJob.

JobisJob Tutorial


Aanmaken en onderhouden van kandidatenprofielen

Waarom zou ik een profiel aanmaken?

Het is noodzakelijk om een profiel aan te maken om vacatures en Vacature Alerts permanent op te slaan en toegankelijk te maken vanaf verschillende computers. Daarnaast gebruik je het JobisJob profiel om je Vacature Alerts te beheren en in te stellen naar je eigen wensen.
Gebruik je de dienstverlening van JobisJob zonder in te loggen dan hoef je natuurlijk geen profiel aan te maken. Opgeslagen gegevens kunnen dan echter wel verloren gaan.
Het is noodzakelijk een profiel aan te maken als je de Vacature Alerts op de JobisJob site wilt beheren.
Het aanmaken van een profiel gaat snel en gemakkelijk en is bovendien gratis.

Hoe activeer ik een eigen profiel?

  • Klik op "Inloggen" op de homepage.
  • Voer in het veld "e-mailadres" een geldig e-mailadres in.
  • Voer een geldig wachtwoord in in het veld "Voer wachtwoord in".
  • Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Klik op "inloggen" om je profiel te activeren.
  • Om je profiel te bevestigen hoef je alleen nog op de bevestigingslink te klikken in de e-mail die JobisJob je stuurt kort na de registratie.

Het lukt me niet een profiel aan te maken, wat nu?

  1. Controleer of je geen foutmelding krijgt.
  2. Controleer of je een geldig en correct e-mailadres gebruikt.
  3. Controleer of je wachtwoord minimaal uit acht karakters bestaat.
  4. Controleer of je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden.
Mocht je problemen blijven ondervinden met de activering van je profiel, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik inloggen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

  1. Klik op "inloggen" aan de rechterbovenzijde van de JobisJob homepage. Klik dan op "wachtwoord vergeten"? onder het e-mailadres.
  2. Voer hier het e-mailadres in dat je hebt gebruikt voor het activeren van je JobisJob profiel.
  3. JobisJob zal je een e-mail sturen waarin je wachtwoord vermeld staat.

Hoe kan ik inloggen in mijn eigen profiel?

  1. Klik op "Inloggen" aan de rechterbovenkant van de JobisJob homepage.
  2. Klik op "Mijn Vacatures" aan de rechterbovenkant.

Ik heb een profiel geactiveerd maar ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

Je hebt een JobisJob profiel aangemaakt maar kunt niet inloggen? De reden hiervoor kan zijn dat je de activering nog niet hebt bevestigd via de bevestingsmail.
Controleer daarom eerst of je de bevestingsmail hebt ontvangen. Kijk daarbij ook in je spamfolder aangezien het kan voorkomen dat deze e-mail wordt aangemerkt als spam.
Natuurlijk kun je ook een nieuwe bevestigingsmail aanvragen. Klik wederom op "inloggen", voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op "inloggen". Als je JobisJob profiel nog niet is bevestigd krijg je de optie "stuur bevestigingsmail opnieuw". Klik op deze link en voer je e-mailadres in dat je hebt gebruikt om je profiel te activeren. Je ontvangt nu een nieuwe bevestigingsmail waarmee je de registratie kunt afronden.

Over JobisJob

Waar staat JobisJob voor?

JobisJob is een zoekmachine voor vacatures, geen vacaturesite. In één simpele zoekopdracht vind je de meest interessante vacatures van alle grote vacaturesites in één duidelijk overzicht.

Waar vindt JobisJob de vacatures?

JobisJob doorzoekt alle grote en relevante vacaturesites en dagelijks voegen wij hier nieuwe sites aan toe.
Voortdurend controleren wij de vacatureplaatsingen op de aangesloten sites zodat je steeds op de hoogte wordt gehouden van de nieuwste vacatures op iedere aangesloten vacaturesite.

Hoe worden de zoekresultaten door JobisJob gerangschikt?

Vacatures worden gerangschikt op basis van relevatie en datum. Wij accepteren geen betaling om vacatures in de resultatenlijsten te laten opnemen of een betere positie te geven. De enige uitzondering daarop zijn gesponsorde vacatures. Deze gesponsorde vacatures zijn duidelijk als zodanig te herkennen en makkelijk te onderscheiden van reguliere vacatures.

Moet ik contact opnemen met JobisJob om meer informatie in te winnen over een vacature?

JobisJob is een zoekmachine en geen bemiddelingsbureau. Om informatie omtrent een specifieke vacature of de sollicitatieprocedure te vergaren is het verstandig om direct contact op te nemen met de opdrachtgever of de achterliggende vacaturesite. Zij kunnen je veelal meer informatie geven over de vacature of de voortgang van de procedure.


Het antwoord op de meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat het antwoord er niet tussen neem dan contact met ons op

 

JobisJob voor werkgevers

Plaatsingservice voor werkgevers

Wat kost het plaatsen van vacatures op JobisJob?

Bekijk alle prijzen en kortingen hier.

Hoe kan ik een vacature plaatsen op JobisJob?

Om uw eerste vacature te plaatsen op JobisJob klikt u op 'Plaats vacature' in de rechterbovenhoek van onze homepage waar u een account aan kunt maken. Het werkgeversaccount is uw persoonlijke tool voor het plaatsen en beheren van al uw toekomstige vacatures op JobisJob.
Als u al een werkgeversaccount heeft klikt u simpelweg op 'Werkgeversoplossingen' in de rechterbovenhoek van onze homepage. Zodra u ingelogd bent kunt een nieuwe vacature plaatsen middels de knop in het Recruiters Control Panel.

Welke vacatures zijn niet welkom?

Plaatst u a.u.b. geen vacatures voor:
  • Thuiswerk
  • Vrijwilligerswerk
  • Werk uitsluitend op commissiebasis
  • Vacatures die een financiële investering vereisen van de werkzoekende
Meer informatie hierover vindt u in onze Algemene voorwaarden

Worden mijn vacatures direct geplaatst?

Elke nieuwe of bewerkte advertentie wordt normaal gesproken binnen een paar uur na plaatsing weergegeven. Advertenties worden beoordeeld op inhoud en kunnen afgewezen worden als ze niet aan onze kwaliteitstandaarden voldoen.

Hoe lang blijven mijn vacatures zichtbaar op JobisJob?

Uw vacatures zullen dertig dagen zichtbaar zijn, maar u kunt uw advertentie te allen tijde tijdelijk of definitief van JobisJob verwijderen.

Hoe kunnen kandidaten reageren op vacatures die ik plaats op JobisJob?

Kandidaten zullen contact met je opnemen aan de hand van de gegevens die je in het veld "Contactgegevens" hebt opgegeven of via de website die je in het veld "URL vacature" hebt vermeld.
Heb je een e-mailadres opgegeven, dan ontvang je elke keer dat een gebruiker op jouw vacature solliciteert, een e-mail alert van JobisJob met CV en sollicitatiebrief van de kandidaat.

Ik heb geen vacature op Jobisjob geplaatst. Waarom ontvang ik dan sollicitaties op mijn e-mailadres?

JobisJob is een zoekmachine voor vacatures. Wij publiceren vacatures van de grootste vacaturebanken in jouw land en jouw vacature verscheen op een van deze sites. Daarom ontvang je sollicitaties van onze gebruikers voor jouw vacature.
Wil je geen sollicitaties van onze gebruikers meer ontvangen, neem dan contact met ons op en we zullen je vacature uit onze databank verwijderen.

Hoeveel vacatures kan ik per maand plaatsen?

U kunt zo veel vacatures plaatsen als u wilt. Met onze tarieven kunt u tot 33% besparen op de prijs van de service afhankelijk van het aantal Postings dat u wilt kopen. Als u verwacht meer dan 200 vacatures per maand te plaatsen, neemt u dan contact met ons op te nemen.

Wat is een werkgeversaccount en hoe maak ik deze aan?

Het werkgeversaccount is de plek om vacatures te beheren, bewerken en te verwijderen. Om een account aan te maken, klik dan op 'Account aanmaken' in de Werkgeversomgeving in de rechterbovenhoek van de JobisJob homepage en volg het registratieproces. Klik op de bevestigingslink in de e-mail die u van JobiJob ontvangt kort na registratie om het account te bevestigen. BELANGRIJK: als u het account niet bevestigt kunt u het niet gebruiken.

Welk betaalwijzes kunnen gebruikt worden bij JobisJob?

U kunt betalen met creditcard of PayPal, altijd met de Payment Gateway van PayPal voor maximale veiligheid.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Telkens wanneer u een bestelling plaatst via JobisJob ontvangt u een e-mail met de bon. Dat zal ook beschikbaar zijn in uw Werkgeversmenu. Uw factuur wordt op de eerste werkdag van de maand gemaild, op voorwaarde dat de factureerinformatie correct is.

Het onderhouden en aanmelden op uw werkgeversaccount

Ik kan niet inloggen!

Werkgevers gebruiken een ander type account dan werkzoekenden om hun vacatures te plaatsen en beheren. Alle mogelijkheden voor werkgevers worden weergeven door op 'Plaats vacature' of 'Werkgeversoplossingen' te klikken in de rechterbovenhoek van de homepage. Als u niet kunt inloggen, zorg dan dat u het account geactiveerd heeft door op de bevestigingslink te klikken in de e-mail die we u gestuurd hebben na het aanmaken van uw account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten!

  1. Klik op "Werkgeveroplossingen" aan de rechterbovenzijde van de JobisJob Homepage. Klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?' onder het veld voor het e-mailadres.
  2. Voer vervolgens het e-mailadres in dat u gebruikt heeft bij de activering van uw account.
  3. Wij sturen u vervolgens een e-mail met uw wachtwoord naar het e-mailadres dat u heeft gebruikt bij de activering van uw account.

Hoe kan ik mijn werkgeversaccount bijwerken?

Om de gegevens van uw werkgeversaccount bij te werken moet u eerst inloggen middels de 'Plaats vacature' of 'Werkgeversoplossingen'-knop in de rechterbovenhoek van de JobisJob homepage. Vul de velden 'E-mailadres' en 'Wachtwoord' met de juiste gegevens en klik op 'Inloggen'. Dan komt u bij het Recruiter Control Panel. Klik dan op 'Account instellingen' in het dropdown-menu in de rechterbovenhoek van de homepage en werk de gegevens bij.

Hoe kan ik mijn werkgeversaccount verwijderen?

Om uw werkgeversaccount te verwijderen moet u inloggen op uw account door op 'Plaats vacature' in de rechterbovenhoek van de homepage te klikken.

Beheren van uw vacatures op JobisJob

Hoe plaats ik aantrekkelijke vacatures om meer kandidaten te werven?


Ik heb een vacature geplaatst op JobisJob maar deze is niet zichtbaar in mijn vacaturelijst! Hoe kan dit?

Uw vacature kan geweigerd zijn, dan heeft u een e-mail ontvangen met de reden van afwijzing. Mocht de vacature afgekeurd zijn, dan komt de gebruikte Posting opnieuw beschikbaar voor u om te gebruiken.

Hoe kan ik nieuwe vacatures plaatsen?

Om nieuwe vacatures te plaatsen kunt u inloggen op uw werkgeversaccount door op 'Plaats vacature' in de rechterbovenhoek van de homepage te klikken waar u vervolgens op de knop "Plaats een nieuwe vacature!" klikt.

Mijn vacature is geweigerd! Waarom?

Vacatures worden geweigerd indien:
  • Ze geen duidelijke contactgegevens bevatten zoals adres, telefoonnummer, e-mailadres of een URL die direct verwijst naar de website waarop de vacature is gepubliceerd.
  • Ze niet voldoen aan onze Algemene Voorwaarden.
Onthoud dat wanneer u 1 vacature plaatst dat u dan 1 Posting gebruikt. Wanneer de vacature echter afgekeurd wordt krijgt u de Posting weer terug om later te gebruiken.

Mijn vacature is afgewezen, wat is het effect op de gebruikte Posting?


Wat betekent de status waarin een vacature zich bevindt?

De status van een vacature helpt u om uw vacatures te organiseren:
  • Actief: Uw vacature staat online en komt naar voren in de zoekresultaten van mogelijke kandidaten.
  • On hold: Geeft aan dat uw vacature tijdelijk is verwijderd van JobisJob. U kunt de advertentie op ieder moment weer activeren.
  • Niet goedgekeurd: Uw vacature is geweigerd omdat deze geen correcte contactgegevens bevat of omdat deze niet voldoet aan onze kwaliteitsstandaard.
  • Verlopen: De vacature is meer dan dertig dagen geleden geplaatst en verdwijnt dan automatisch van JobisJob.

Hoe kan ik een advertentie aanpassen nadat deze is gepubliceerd?

Om een vacature te bewerken, log in op het werkgeversaccount middels 'Plaats vacature' of ' Werkgeversoplossingen' in de rechterbovenhoek van de homepage. Vul de velden 'E-mailadres' en 'Wachtwoord' en klik op 'Inloggen'. Dan komt u in het Recruiter Control Panel. Klik daar op 'Geplaatste vacatures' en klik op de link 'Bewerk' om de gewenste vacature aan te passen. Let op dat aangepaste vacatures op elk moment onderhevig zijn aan ons Kwaliteitsproces.

De vacature is opgevuld en u wenst de advertentie stop te zetten.

Indien u uw advertentie wilt verwijderen van JobisJob kunt u inloggen op uw werkgeversaccount door op 'Plaats vacature' in de rechterbovenhoek van de homepage te klikken, klik vervolgens op 'Mijn geplaatste Vacatures' waar u de mogelijkheid vindt om de vacature te pauzeren of definitief te verwijderen van de website. In beide gevallen zal de vacature direct verdwijnen van de website; gepauzeerde vacatures kunnen echter op elk moment door u weer teruggezet worden terwijl verwijderde vacatures definitief verwijderd worden.


Het antwoord op de meest gestelde vragen vind je hierboven. Staat het antwoord er niet tussen neem dan contact met ons op.